Energetické a přistávací systémy letectva
EPSL-5-MP
Název předmětu | Energetické a přistávací systémy letectva (EPSL) |
Garant |
pplk. Ing. Radim Bloudíček, Ph.D. |
Katedra | Katedra letecké techniky |
Předmět specializace | ANO |
Předmět profilujícího základu | ANO |
Teoretický předmět PZ | ANO |
Státní zkouška | NE |
Vícesemestrální předmět |
ANO Navazující semestry předmětu (ročník/semestr): Energetické a přistávací systémy letectva (4/8) Energetické a přistávací systémy letectva (5/9) |
Předmět jiné školy | NE |
Volitelnost | Povinný |
Klasifikace | Zápočet + Zkouška |
Kredity | 6 |
Dop. roč./sem. | 5/9 |
Počet týdnů | 14 |
Celkem (h) | Př. | Cv. | Lab. | Sem. | Kurzy | Praxe | Stáže | Soustř. | Exkurze | Terén | SP | Konzultace | PV | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Teoretické základy konstrukce RN přistávacích systémů | 14 | 10 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Systémy s vletovým oknem | 10 | 6 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Systémy s tunelovým efektem | 6 | 4 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Standardy NATO a ICAO pro přesné přiblížení letadel na přistání | 10 | 6 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Systémy nepřesného přiblížení | 12 | 8 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Systémy NPA s vertikálním vedením | 8 | 6 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Přistávací systém ILS – LLZ | 12 | 10 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Přistávací systém ILS – GP | 12 | 8 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Měření na systému ILS | 6 | 0 | 0 | 6 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Alternativní přistávací systémy MLS, SLS | 18 | 8 | 4 | 6 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Systém majáků ILS Normarc na letištích AČR | 12 | 6 | 4 | 0 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Povinná:
BLOUDÍČEK, R. Přistávací systémy letectva I. [skripta]. 1.vydání. Brno : Univerzita obrany, 2008
LUŽICA,Š.,BLOUDÍČEK, R.,RYDLO,S. Přesné přibližovací majáky ILS.[skripta]. 1. vydání. Brno : Univerzita obrany, 2007
VAŠEK, M. Přistávací systémy letectva II. [skripta]. 1.vydání. Brno : Univerzita obrany, 2008
VAŠEK, M. Přistávací systémy letectva III. [skripta]. 1.vydání. Brno : Univerzita obrany, 2008
LEUCHTER, Jan. Výkonové polovodičové měniče [skripta S-3831]. 1. vyd. Brno : Univerzita obrany, ISBN 978-80-7231-830-8. 2011. 106 s.
LEUCHTER, Jan. Výkonové polovodičové měniče (laboratorní návody) [skripta S-2855]. 1. vyd. Brno : Univerzita obrany, ISBN 978-80-7231-900-8. 2013. 88 s.
Doporučená:
Letecká radionavigační služba. Předpis Let-5-2. Praha: MO AČR, 2017.
Předpisy L10/I – L10/V, letecký předpis, ŘLP ČR, Letecká informační služba, Praha 2017.
BLOUDÍČEK, R. Přistávací systémy letectva I. [skripta]. 1.vydání. Brno : Univerzita obrany, 2008
LUŽICA,Š.,BLOUDÍČEK, R.,RYDLO,S. Přesné přibližovací majáky ILS.[skripta]. 1. vydání. Brno : Univerzita obrany, 2007
VAŠEK, M. Přistávací systémy letectva II. [skripta]. 1.vydání. Brno : Univerzita obrany, 2008
VAŠEK, M. Přistávací systémy letectva III. [skripta]. 1.vydání. Brno : Univerzita obrany, 2008
LEUCHTER, Jan. Výkonové polovodičové měniče [skripta S-3831]. 1. vyd. Brno : Univerzita obrany, ISBN 978-80-7231-830-8. 2011. 106 s.
LEUCHTER, Jan. Výkonové polovodičové měniče (laboratorní návody) [skripta S-2855]. 1. vyd. Brno : Univerzita obrany, ISBN 978-80-7231-900-8. 2013. 88 s.
Doporučená:
Letecká radionavigační služba. Předpis Let-5-2. Praha: MO AČR, 2017.
Předpisy L10/I – L10/V, letecký předpis, ŘLP ČR, Letecká informační služba, Praha 2017.
Zkouška s ústní a písemnou částí, účast na cvičení a laboratorních prakticích,
zpracování laboratorních protokolů. Samostatná práce studenta (90 hodin):
8. semestr:
Studium literatury a vybraných leteckých předpisů týkající se energetiky (300 stran)
- 30 h
Zpracování laboratorních protokolů – 10h
9. semestr:
Studium literatury a vybraných leteckých předpisů týkající se přibližovacích
systémů (300 stran) - 30 h
Zpracování laboratorních protokolů – 10h
Příprava na semestrální zkoušku a obhajobu semestrální práce - 10 h