Terorismus (en) TER-en-2-NK
Název předmětu Terorismus (en) (TER-en)
Garant Mgr. Dominika Kosárová, Ph.D.
Katedra Centrum bezpečnostních a vojenskostrategických studií
Předmět specializace NE
Předmět profilujícího základu NE
Teoretický předmět PZ NE
Státní zkouška NE
Vícesemestrální předmět NE
Předmět jiné školy NE
Volitelnost Povinně volitelný
Klasifikace Zápočet
Kredity 3
Dop. roč./sem. 1/1
Počet týdnů 3
Celkem (h) Př. Cv. Lab. Sem. Kurzy Praxe Stáže Soustř. Exkurze Terén SP Konzultace PV
Teoretické vymezení a charakteristika terorismu 2 2 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Vývoj terorismu 2 2 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Islamistický terorismus 2 2 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Problematika radikalizace 2 2 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Zápočtový seminář 2 0 0 0 2 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Povinná:
RAPAPORT, David C. The Four Waves of Modern Terrorism. In: Charmak, S.M. a Freilich, J.D. (ed): Transnational terrorism. Routledge, 2013. ISBN 9781409449355.
HASHIM, Ahmed S. The Islamic State: From Al Qaeda Affiliate to Caliphate. In: Middle East Policy, vol. 21, no. 4/2014, ISSN 1475-4967, pp. 69-83.
REKAWEK, Kacper et al. The Input: Pathways to Jihad. A thematic Analysis of 310 cases. Bratislava: GLOBSEC.
ZEIDENSTEIN, Harvey. Definig terrorism. In: Southeastern Political Review, vol. 22, no. 1/1994, ISSN 2331-3153, pp. 17-35.

Doporučená:
RADIL, Steven M., PINOS, Jaume C. Reexamining the Four Waves of Modern Terrorism: A Territorial Interpretation. In: Studies in Conflict & Terrorism, 2019. ISSN 1521-0731.
AZOULAY, Ronnie. The Power of Ideas. The Influance of Hassan al-Banna and Sayyid Qutb on the Muslim Brotherhood Organization. Przegled Strategiczny, no. 8/2015, ISSN 2084-6991, pp. 171-182.
SPECKHARD, Anne. The Lethal Cocktail of Terrorism. International Center for the Study of Violent Extremism, 2016.
HODGSON, Jacqueline, TADROS, Victor. The impossibility of defining terrorism. In: New Criminal Law Review, vol. 16, no. 3/2013, ISSN 1933-4192, pp. 494–526.
MOGHADDAM, Fathali M. The Staircase to Terrorism. A Psychological Exploration. In: American Psychologist, roč. 60, č. 2/2005, ISSN 1935-990X, s. 161-169.

Zápočet: aktivita na přednáškách a seminářích, příprava na hodiny, účast na seminářích min. 80%, písemný test