Letecké motory II
LM II-2-NP
Název předmětu | Letecké motory II (LM II) |
Garant |
pplk. Ing. Adolf Jílek, Ph.D. |
Katedra | Katedra letecké techniky |
Předmět specializace | ANO |
Předmět profilujícího základu | ANO |
Teoretický předmět PZ | NE |
Státní zkouška | NE |
Vícesemestrální předmět |
ANO Navazující semestry předmětu (ročník/semestr): Letecké motory II (2/3) Letecké motory II (2/4) |
Předmět jiné školy | NE |
Volitelnost | Povinně volitelný |
Klasifikace | Zápočet + Zkouška |
Kredity | 5 |
Dop. roč./sem. | 2/3 |
Počet týdnů | 14 |
Celkem (h) | Př. | Cv. | Lab. | Sem. | Kurzy | Praxe | Stáže | Soustř. | Exkurze | Terén | SP | Konzultace | PV | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Axiální kompresory | 10 | 6 | 2 | 0 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Nestabilní režimy kompresorů | 4 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Rovnovážné chody | 12 | 8 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Proudění v axiálních turbínách | 4 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Letecký motor jako objekt řízení | 2 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Pohybové rovnice motoru | 6 | 4 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Hydromechanické řídící soustavy | 4 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Řízení ustálených stavů a přechodových režimů | 4 | 2 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Omezování, integrace zákonů řízení | 2 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Elektronické řídící soustavy | 2 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Řízení kompresorů a výstupních soustav | 2 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Řízení turbovrtulových a vrtulníkových motorů | 2 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Nové trendy v řízení leteckých motorů | 2 | 0 | 0 | 0 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Povinná:
Kmoch, P.: Teorie leteckých motorů I, II, III. S-1424/I, II, III. VA Brno 2003.
Kulčák, L. a spol. Aerodynamika, konstrukce a systémy letounů, studijní modul Jar-66, Brno: CERM 2005, ISBN 8072043676
Doporučená:
Rolls-Royce: The Jet Engine, Rolls-Royce plc, John Wiley & Sons, 2005
Saravanamuttoo, HIH.,Roger, GFC.,Cohen, H.,Straznicky, PV.: Gas Turbine Theory 6th edition, Pearson, Hardcover 2009. 590s. ISBN: 978-0-13-222437-6
Madarázs, L. – Fözö, L. – Andoga, R. – Bučko, M.: Základy automatického riadenia. Elfa Košice, 2010, 401s. ISBN: 978-80-8086-162-9.
JAW, L. C. – MATTINGLY, J.: Aircraft engine controls: design, system analysis, and health monitoring. Reston, VA: American Institute of Aeronautics and Astronautics, 2009. ISBN 9781600867057.
Kmoch, P.: Teorie leteckých motorů I, II, III. S-1424/I, II, III. VA Brno 2003.
Kulčák, L. a spol. Aerodynamika, konstrukce a systémy letounů, studijní modul Jar-66, Brno: CERM 2005, ISBN 8072043676
Doporučená:
Rolls-Royce: The Jet Engine, Rolls-Royce plc, John Wiley & Sons, 2005
Saravanamuttoo, HIH.,Roger, GFC.,Cohen, H.,Straznicky, PV.: Gas Turbine Theory 6th edition, Pearson, Hardcover 2009. 590s. ISBN: 978-0-13-222437-6
Madarázs, L. – Fözö, L. – Andoga, R. – Bučko, M.: Základy automatického riadenia. Elfa Košice, 2010, 401s. ISBN: 978-80-8086-162-9.
JAW, L. C. – MATTINGLY, J.: Aircraft engine controls: design, system analysis, and health monitoring. Reston, VA: American Institute of Aeronautics and Astronautics, 2009. ISBN 9781600867057.
Účast na výpočtových a laboratorních cvičení, vypracování elaborátů.
Písemná a ústní zkouška.