Leadership II LEA II-5-MP
Subject Leadership II (LEA II)
Guarantee doc. PhDr. Ivana Nekvapilová, Ph.D.
Department Katedra aplikovaných sociálních a humanitních věd
Specialization NO
Profiling subject YES
Theory profiling subject NO
Final exam NO
Multi semestral subject NO
Subject is guaranted by other school NO
Optionality Povinný
Clasification Zápočet + Zkouška
Credits 4
Recommended year/semester 1/2
Number of weeks 14
Celkem (h) Př. Cv. Lab. Sem. Kurzy Praxe Stáže Soustř. Exkurze Terén SP Konzultace PV
Introduction to the Study of the Thematic Block Ethics and Communication. 2 2 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Ethical issues and dilemmas 2 0 2 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Introduction to professional ethics, subject and function of ethics 2 2 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Moral Values and Ways of Knowing them. 2 0 2 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
External Factors Acting on the Moral Conduct of the Individual (Sociocultural Context) 2 2 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Internal Factors Affecting the Moral Conduct of Individuals. 2 2 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Code of Ethics. Approaches to its Creation and Implementation. 2 0 2 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Tools Shaping the Ethical Climate of the Organization 2 2 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Moral Orientation and their Influence on Team Formation. 2 0 2 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Leader as the Creator of an Ethical Environment. Moral Failure of a Leader. 2 2 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Societal Activities and Initiatives to Promote Ethics. 2 2 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Solving Moral Dilemmas and Problems. (Defense of a Case Study) 4 0 0 0 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Revision of Communication in the Organizational Unit 4 0 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Management and Quality Control of Communication Flows in an Organizational Unit. 2 2 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Training in Conducting Interviews with Subordinates and Meetings. 2 0 2 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Basic Communication Situation in Leading Subordinates (Interviews and Meetings) 2 2 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Training Rhetorical and Presentation Skills 4 0 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Rhetorical and Presentation Skills of a Leader 2 2 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Cognition and Reflection of One's Own Communication Style. 2 0 2 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Communication Styles. Assertive Communication 2 2 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Comprehension of the Text, Creation of a Written Message. 2 0 2 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Reflection of own communication skills 4 0 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Verbal and Nonverbal Communication and their Influence on the Formation of the Image of a Leader 2 2 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Social Communication in a Military Organization 2 2 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Povinná:
<p>ANZENBACHER, Arno. <em>Úvod do etiky</em>. Překlad Karel Šprunk. Praha: Zvon, 1994, 292 s., kap. 1-7. ISBN 80-7113-111-3.</p>
<p>EVANGELU, Jaroslava Ester; SALIGER, Radomír. <em>Manažerská komunikace a prezentace</em>. Učebnice. Brno: Univerzita obrany, 2011, 129 s.</p> <p>ISBN 978-80-7231-838-4.</p>
<p>DAVIDOVÁ, Monika. (ed.) a kol. <em>Diagnostické metody v personální praxi II.</em> (druhy personálních pohovorů). Studijní text. Brno: Univerzita obrany, 2012, 157 s. ISBN 978-80-7231-895-7.</p>
<p>LEWIS, David. <em>Tajná řeč těla</em>. Praha: EAST Publishing, 1998, 229 s. ISBN 80-7219-004-0.</p>
<p>NEKVAPILOVÁ, Ivana. (ed.) a kol. <em>Úvod do vojenského leadershipu</em>. Učebnice. Brno: Univerzita obrany, 2018. 125s. ISBN 978-80-7582-078-5.</p>
<p>RADVAN, Eduard. <em>Problém bezpečnosti v politickém a etickém myšlení: příspěvek k diskusi o etice, vojenství, vojenské činnosti, služby a profese.</em> Brno: Centrum strategických studií, 2004. Studijní texty (Centrum strategických studií). ISBN 80-903-3330-3.</p>

Doporučená:
<p>ADAIR, John. <em>Leadership. Učte se od velkých vůdců</em>. 1.vyd. Praha: Computer Press, a.s. 2006. ISBN 80-251-1256-X.</p>
<p>BELZ, Horst, SIEGRIST, Marco. <em>Klíčové kompetence a jejich rozvíjení</em>. Praha: Portál, 2015. ISBN 978-80- 262-0846-4.</p>
<p>BOKR, Josef, SVATEK, Jan. <em>Základy logiky a argumentace</em>. Dobrá Voda: Vydavatel Aleš Čeněk, 2000, 173 s. ISBN 80-902627-8-3.</p>
<p>ČAPEK, Jakub, James HILL, Hynek JANOUŠEK, et al. <em>Přístupy k etice II</em>. Praha: Filosofia, 2015. ISBN 978-80-7007-442-8.</p>
<p>GRUBER, David, 1998. <em>Řečnické triky aneb Nenechte se ukecat.</em> 4. vydání, Ostrava: Repronis. ISBN 80-86122-54-9.</p>
<p>HIERHOLD, Emil<em>. Rétorika a prezentace</em>. Praha: Grada Publishing, 2005, 408 s. ISBN 80-247-0782-9.</p>
<p>HUBER, Wolfgang. <em>Etika: základní otázky života</em>. Praha: Vyšehrad, 2016. ISBN 978-80-7429-642-0.</p>
<p>JANDA, Pavel. <em>Vnitrofiremní komunikace</em>. Praha: Grada Publishing. 2004. ISBN 80-247-0781-0.</p>
<p>KOHOUT, Jan. <em>Rétorika.</em> 3. vyd. Praha: Management Press, 1999, 159 s. ISBN 80-7261-002-3.</p>
<p>LUCAS, George. <em>Military Ethics</em>. USA: Oxford University Press, 2016, 253 s. ISBN978-0-19-933688-3.</p>
<p>MIKULÁŠTÍK, Milan. <em>Manažerská psychologie</em>. Praha: Grada, 2015. ISBN 978-80-247-4221-2.</p>
<p>NORTHOUSE, P. G., <em>Introduction to leadership</em>. Fourth Edition. London: Sage publications, Inc. 2018. ISBN 978-1-5063-3008-2.</p>
<p>ŠPAČEK, Ladislav. <em>Nová velká kniha etikety</em>. 2., rozš. vyd. Praha: Mladá fronta, 2008. ISBN 978-80-204-1954-5.</p>
<p>PLAMÍNEK, Jiří, FIŠER, Roman. <em>Řízení podle kompetencí</em>. Praha: Grada, 2004. ISBN: 978-80-247-6318-7.</p>
<p>PUTNOVÁ, Anna, SEKNIČKA, Pavel. <em>Etické řízení ve firmě</em>. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1621-3.</p>
<p>RADVAN, Eduard. <em>Mravní aspekty vojenství a vojenské činnosti</em>. Brno: Vojenská akademie v Brně, 1999. ISBN 80-85960-08-7.</p>
<p>ŠPINKA, Štěpán, Lenka KARFÍKOVÁ, Ondřej KRÁSA, et al. <em>Přístupy k etice I</em>. Praha: Filosofia, 2014. ISBN 978-80-7007-430-5.</p>

Povinná distanční:
<p>NEKVAPILOVÁ, Ivana. <em>Podstata sociální komunikace</em>. Text pro distanční vzdělávání. Vyškov: VVŠ PV, 2003, 63 s. ISBN 80-7231-100-X.</p>

Ústní zkouška, zápočtová práce v rozsahu do 10 strojopisných stran a její obhajoba, absolvování průběžných didaktických testů ověřujících znalosti z povinné literatury na závěr tematických celků a tréninkových aktivit zaměřených na rozvoj dovedností.