Leadership
LEA-5-MP
Název předmětu | Leadership (LEA) |
Garant |
Ing. Zdeněk Mikulka, B.Th., Ph.D., MSc. |
Katedra | Katedra aplikovaných sociálních a humanitních věd |
Předmět specializace | NE |
Předmět profilujícího základu | ANO |
Teoretický předmět PZ | NE |
Státní zkouška | NE |
Vícesemestrální předmět | NE |
Předmět jiné školy | NE |
Volitelnost | Povinný |
Klasifikace | Klasifikovaný zápočet |
Kredity | 2 |
Dop. roč./sem. | 1/1 |
Počet týdnů | 13 |
Celkem (h) | Př. | Cv. | Lab. | Sem. | Kurzy | Praxe | Stáže | Soustř. | Exkurze | Terén | SP | Konzultace | PV | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Vývoj koncepcí a teorií leadershipu | 2 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Leadership v organizační kultuře | 2 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Leadership: základní styly a substyly vedení | 2 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Leadership assessment | 2 | 0 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Předmět etiky, profesní etika, hodnoty a morální jednání | 2 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Etické dilema v procesu leadershipu | 2 | 0 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Morálně-hodnotová orientace a její vliv na utváření a rozvoj týmu | 2 | 0 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Sociální komunikace a její využití v práci leadera | 2 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Prezentace, reflexe a sebereflexe silných a slabých stránek komunikace | 2 | 0 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Komunikační styly. Poznání vlastního komunikačního stylu | 2 | 0 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Zásady formální komunikace v pracovních situacích (porady, rozhovory, vydávání úkolů, rozkazů) | 2 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Zápočtový seminář - prezentace a obhajoba seminárního projektu | 4 | 0 | 0 | 0 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Povinná:
<p>ANZENBACHER, Arno. Úvod do etiky. Překlad Karel Šprunk. Praha: Zvon, 1994, 292 s., kap. 1-7</p> <p>THOMPSON, Mel. Přehled etiky. Praha: Portál, 2004. Filozofie (Portál). ISBN 80-7178-806-6.</p> <p>EVANGELU, Jaroslava Ester; SALIGER, Radomír. Manažerská komunikace a prezentace. Učebnice. Brno:</p> <p>HIERHOLD, Emil. Rétorika a prezentace. Praha: Grada Publishing, 2005, 408 s. ISBN 80-247-0782-9. s. 297-</p> <p>CEJTHAMR, Václav a Jiří DĚDINA. Management a organizační chování. 2., aktualiz.
Doporučená:
<p>ŠPINKA, Štěpán, Lenka KARFÍKOVÁ, Ondřej KRÁSA, et al. Přístupy k etice I. Praha: Filosofia, 2014. ISBN 978-80-7007-430-5</p> <p>ČAPEK, Jakub, James HILL, Hynek JANOUŠEK, et al. Přístupy k etice II. Praha: Filosofia, 2015. ISBN 978-80-7007-442-8</p> <p>JIRSA, Jakub, CIBÍK, Matěj, DÜWELL, Marcus, et al. Přístupy k etice III. Praha: Filosofia, 2016. ISBN 978-80-7007-482-4.</p> <p>STEIGAUF, Slavomír. Vůdcovství, aneb, Co vás na Harvardu nenaučí. Praha: Grada, 2011. Finanční řízení. ISBN 978-80
<p>ANZENBACHER, Arno. Úvod do etiky. Překlad Karel Šprunk. Praha: Zvon, 1994, 292 s., kap. 1-7</p> <p>THOMPSON, Mel. Přehled etiky. Praha: Portál, 2004. Filozofie (Portál). ISBN 80-7178-806-6.</p> <p>EVANGELU, Jaroslava Ester; SALIGER, Radomír. Manažerská komunikace a prezentace. Učebnice. Brno:</p> <p>HIERHOLD, Emil. Rétorika a prezentace. Praha: Grada Publishing, 2005, 408 s. ISBN 80-247-0782-9. s. 297-</p> <p>CEJTHAMR, Václav a Jiří DĚDINA. Management a organizační chování. 2., aktualiz.
Doporučená:
<p>ŠPINKA, Štěpán, Lenka KARFÍKOVÁ, Ondřej KRÁSA, et al. Přístupy k etice I. Praha: Filosofia, 2014. ISBN 978-80-7007-430-5</p> <p>ČAPEK, Jakub, James HILL, Hynek JANOUŠEK, et al. Přístupy k etice II. Praha: Filosofia, 2015. ISBN 978-80-7007-442-8</p> <p>JIRSA, Jakub, CIBÍK, Matěj, DÜWELL, Marcus, et al. Přístupy k etice III. Praha: Filosofia, 2016. ISBN 978-80-7007-482-4.</p> <p>STEIGAUF, Slavomír. Vůdcovství, aneb, Co vás na Harvardu nenaučí. Praha: Grada, 2011. Finanční řízení. ISBN 978-80
Klasifikovaný zápočet podmíněný : prostudováním výběru povinné literatury, splněním písemného didaktického testu a zpracováním seminární práce.