Psychologie
PSYCH-3-BP
Název předmětu | Psychologie (PSYCH) |
Garant |
PhDr. Zdeněk Hrstka, Ph.D. |
Katedra | Katedra urgentní medicíny a vojenského všeobecného lékařství |
Předmět specializace | NE |
Předmět profilujícího základu | ANO |
Teoretický předmět PZ | ANO |
Státní zkouška | NE |
Vícesemestrální předmět |
ANO Navazující semestry předmětu (ročník/semestr): Psychologie (1/2) Psychologie (2/3) |
Předmět jiné školy | NE |
Volitelnost | Povinný |
Klasifikace | Zápočet + Zkouška |
Kredity | 2 |
Dop. roč./sem. | 2/3 |
Počet týdnů | 15 |
Celkem (h) | Př. | Cv. | Lab. | Sem. | Kurzy | Praxe | Stáže | Soustř. | Exkurze | Terén | SP | Konzultace | PV | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Duševní hygiena | 1 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Ontogeneze. Pojem a podstata duševního života | 1 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Podíl dědičnosti, prostředí a výchovy na rozvoji psychiky | 1 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Vývojové teorie (Freud, Erikson) | 1 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Prenatální období, novorozenecké období | 1 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Období batolete | 1 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Předškolní věk a období mladšího školního věku | 1 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Období prepuberty a puberty | 1 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Období adolescence | 1 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Období dospělosti - rozdíly duševního života mužů a žen | 1 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Období stáří | 1 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Rodina, rodinný systém, fáze rodinného životního cyklu | 1 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Transgenerační přenos, rodinná resilience | 1 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Vývoj sebehodnocení, sebepojetí | 1 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Osobnostní zvláštnosti záchranáře | 2 | 0 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Moderátory zdraví, prevence syndromu vyhoření | 2 | 0 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Verbální a nonverbální komunikace záchranáře v praxi | 2 | 0 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
CISM (debriefing, defusing, peer program) | 1 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Povinná:
ZACHAROVÁ, E., ŠIMÍČKOVÁ - ČÍŽKOVÁ, J. Základy psychologie pro zdravotnické obory. 1. Vyd. Praha Grada publishing, 288 s., 2011
ŘÍČAN, P. Psychologie osobnosti. 6. vyd. Praha: Grada Publishing, 2010. 208 s., 2010
ŘÍČAN, P. Psychologie.. 3. vyd. Praha: Portál, 2009. 300 s., 2009
NAKONEČNÝ, M. Motivace chování. Praha: Triton, 2014
Doporučená:
ČÍŽKOVÁ, J. Poznání duševního života člověka. 4. vyd. Olomouc: Vydavatelství UP, 106 s., 2012
VÁGNEROVÁ, M. Psychopatologie pro pomáhající profese. Praha: Portál, 2012
VÁGNEROVÁ, M. Vývojová psychologie. 2. vyd. Praha: Portál, 356 s., 2012
HEYESOVÁ, N. Základy sociální psychologie. 7. vyd. Praha: Portál, 168 str., 2013
ZACHAROVÁ, E., ŠIMÍČKOVÁ - ČÍŽKOVÁ, J. Základy psychologie pro zdravotnické obory. 1. Vyd. Praha Grada publishing, 288 s., 2011
ŘÍČAN, P. Psychologie osobnosti. 6. vyd. Praha: Grada Publishing, 2010. 208 s., 2010
ŘÍČAN, P. Psychologie.. 3. vyd. Praha: Portál, 2009. 300 s., 2009
NAKONEČNÝ, M. Motivace chování. Praha: Triton, 2014
Doporučená:
ČÍŽKOVÁ, J. Poznání duševního života člověka. 4. vyd. Olomouc: Vydavatelství UP, 106 s., 2012
VÁGNEROVÁ, M. Psychopatologie pro pomáhající profese. Praha: Portál, 2012
VÁGNEROVÁ, M. Vývojová psychologie. 2. vyd. Praha: Portál, 356 s., 2012
HEYESOVÁ, N. Základy sociální psychologie. 7. vyd. Praha: Portál, 168 str., 2013
Splnění povinné 80% účasti na cvičeních
Splnění písemného testu nebo ústního zkoušení dle rozhodnutí garanta předmětu