Military Air Traffic
Study program type bachelor's
Study form full-time study
Study language czech
Study period 3 years, 6 months
Ensures Faculty of Military Technology
Conditions of acceptance to study

Podmínky pro přijetí ke studiu pro daný akademický rok jsou schvalovány akademickým senátem fakulty a následně zveřejňovány na webových stránkách fakulty. Uchazeči podávají přihlášku ke studiu ve studijním programu elektronickou formou prostřednictvím Informačního systému Univerzity obrany. Podmínkou přijetí ke studiu je úspěšné ukončení středoškolského studia s maturitou, složení přijímací zkoušky a získání zdravotní kvalifikace požadované vyhláškou MO č. 282/1999 O posuzování zdravotní způsobilosti vojenského leteckého personálu. Přijímací zkouška zpravidla zahrnuje:

  • test studijních předpokladů,
  • test profesních předpokladů,
  • test anglického jazyka,
  • test tělesné zdatnosti.

Na základě zdravotní klasifikace jsou uchazeči předurčeni pro studium jednotlivých specializací, bez příslušné zdravotní způsobilosti nemůže dojít k přijetí ke studiu. V rámci specializace VVL jsou uchazeči na základě zdravotní způsobilosti přijímáni s předurčením pro konkrétní typ leteckého výcviku a nesplnění požadované klasifikace je důvodem k nepřijetí pro daný typ leteckého výcviku
Na základě výsledků přijímací zkoušky a prokázání zdravotní způsobilosti je sestaveno pořadí uchazečů podle počtu dosažených bodů, které je rozhodující pro přijetí do studijního programu s předurčením pro danou specializaci a konkrétní typ leteckého výcviku (taktická letadla, vrtulníky, dopravní letadla, bezpilotní prostředky).
Přijati budou uchazeči s nejvyšším počtem bodů do naplnění maximálního počtu přijímaných studentů daného studijního programu/ specializace/ předurčení. Počty uchazečů přijímaných ke studiu ve studijním programu jsou stanovovány v součinnosti s Ministerstvem obrany.
Studijní program je určen výhradně pro studium studentů, kteří jsou ke dni zápisu ke studiu vojáky z povolání ve služebním poměru.

 

The aim of the study program is to provide a professional education corresponding to the range of theoretical knowledge and practical skills required by the administrators of the military specialties MilitaryPilot (MP) and Air Traffic Controller (ATC), which are essentially a combination of the Security and Transport areas of education.
The study program is purpose-built for the benefit of the Ministry of Defense (MoD) of the Czech Republic and the Czech Air Force (CAF), the graduate of the study program is primarily intended for MP and ATC positions at the air force bases of the CAF, where a combination of specific qualifications (health and professional) is required. The requirements for these graduates from the administrators of military expertise and their users (Air Force) are significantly different from the offer of the existing five-year Master's study programs at the University od Defence (OoD), which educate future officers of the CAF, because the VP and ATC specialties are primarily operators of specific military aircraft systems , where a bachelor's degree of education is sufficient for their professional knowledge and career requirements, allows at the same time to significantly reduce the time required for their professional training and thereby significantly extend their time in active service in the position of MP or ATC.
The education of military professionals is also very specific with regard to their future profession, where, in addition to traditional university subjects, it also includes military training, practical internships, teaching foreign languages, general and special physical training during the entire course of study. The study program is implemented in close cooperation with the units and facilities of the CAF the teaching involves experts from practice - experienced professional soldiers who are temporarily assigned to the positions of lecturers at the UoD and, in order to transfer knowledge from practice, their regular change from among members of the CAF, or other parts of the Ministry of Defense. The study program continues the tradition of training university-educated personnel in this field of education, which has been implemented at the University of Defense (formerly the Military Academy) since its establishment in 1951 in separate study programs, fields or specializations.
For the preparation of students in the service of professional soldiers, future officers of the CAF, the study program also includes space for the development of military-professional knowledge and skills, which creates the prerequisites for a successful start of the career of an officer of the CAF. For this purpose, blocks of theoretical teaching are interspersed with blocks of intensive practical training within the individual semesters of study, which also include flight training and internships with units of the CAF. For these reasons, the study program is designed as full-time only, the expected number of students in each year of study, based on the requirement of the Ministry of Defence, will be a maximum of 35, which allows individual students to be approached individually, both within theoretically focused teaching and during intensive blocks of practical professional training. The study program is designed with regard to the standards of the bachelor's study program in the Transport and Safety fields of education.

A graduate of the study program is prepared to hold the positions of aircraft system operators in the Czech Air Force, including the ability to participate in the planning and management of combat activities. By studying professional subjects, the graduate will acquire the necessary theoretical basis with a professional orientation to knowledge of the principles, function and operation of military aviation systems and technologies in the field of aircraft operation, unmanned aerial systems and air traffic control. In the broader context of the security environment, the graduate will acquire the ability to apply and design methods, procedures and means necessary for solving a wide range of technical and organizational tasks associated with securing the operation of military aircraft systems using modern military technologies, both in peace and in crisis situations and of a non-military nature. The graduate has the knowledge, skills and personal prerequisites for career growth both professionally and in command at the level of basic officer ranks. He is physically fit, able to communicate in English at a working level and is prepared to work in a culturally different or diverse environment.

The graduate will acquire expert knowledge of the theories, concepts and methods associated with the peaceful operation and combat use of modern military aviation technologies and systems. The graduate understands the possibilities, conditions and limitations of the use of these technologies, concepts and methods in the case of solving threats of a military and non-military nature, as well as their application in the broader context of the security environment. Graduate:

  • describes the structure and function of complex military aviation systems, including the principles of peace and combat use of air forces at the operator level,
  • explains the forms and methods of deploying the Czech Army Forces in handling military and non-military crisis situations at the national and international level,
  • presents knowledge of the context of national military strategy,
  • discusses the principles and procedures for solving crisis situations arising in air traffic in times of peace, crisis and war,
  • describes the principles of human factor reliability and the possible consequences of a human or organizational factor failure on air traffic safety,
    remembers the principles of air radio communication in Czech and English,
  • explains the requirements of national and international standards, regulations and laws in the field of air traffic and aviation technology,
  • understand the general physical principles used in aviation technology,
  • describes the basic structural elements and systems used in aviation technology and explains the principles of their operation and use,
  • explains the structure, nature and content of measures related to ensuring the safety of air traffic.

 

Professional knowledge specific to individual specializations

A graduate of the study specialization Military Pilot (MP) with the expertise of Aircraft or helicopter commander has professional knowledge at the level of the requirements of the professional aviation course ATP (Air Transport Pilot – an internationally recognized standard for military and civilian pilots) for an airplane or helicopter and other expertise necessary to obtain the relevant military license ( Military pilot – aircraft or helicopter commander)

Graduate of the study specialization MP with the expertise of Unmanned aerial vehicle operator has professional knowledge at least at the level of the requirements of the professional course STANAG ATP 3.3.8.1. (NATO standard for the training of unmanned vehicle operators) and other expertise necessary to obtain the relevant military license (Military pilot – pilot operator of an unmanned vehicle).

A graduate of the Air Traffic Controller (ATC) study specialization has expertise at the level of at least the theoretical part of the basic training according to EC Regulation 2015/340 (an internationally recognized standard for the education of military and civilian air traffic controllers), and other expertise necessary to obtain the relevant military license (Air Traffic Controller).

 

Professional skills

The graduate applies the theoretical and professionally oriented knowledge acquired through the study in performing the function of the operator of the relevant military aviation system, at the same time he is able to use managerial decision-making support tools at the level of a junior officer and practically apply methods and procedures for solving unpredictable situations within military operations at the level of a tactical level of command. Graduate:

  • applies knowledge of the requirements of standards, regulations and laws in professional activities,
  • uses entrusted aviation equipment, technology or system at the necessary professional level, including compliance with the required level of efficiency and safety,
  • applies the tools and techniques of leading individuals and teams in the specific conditions of a military organization at the tactical command level of a national or alliance command and control system and the principles of their use in preparation for handling stress situations and during them,
    solves tactical activities in a decentralized manner in the context of valid military doctrines (national and alliance),
    assesses the consequences of the failure of human and organizational factors on the safety of air traffic in his expertise,
    uses air radio communication in Czech and English.
ISCED F 1041 Přepravní služby a spoje
1088 Interdisciplinární programy a kvalifikace zahrnující služby (Air Traffic Controller)
0188 Interdisciplinární programy a kvalifikace zahrnující vzdělávání a výchovu (Military Flight Personnel)
Code B1041P040013
B1041P040013 (Air Traffic Controller)
B1041P040013 (Military Flight Personnel)
Number of NAU verdict NAU-287/2023-9
NAU-287/2023-9 (Air Traffic Controller)
NAU-287/2023-9 (Military Flight Personnel)
Acreditated 09. 01. 2024 - 09. 01. 2029
09. 01. 2024 - 09. 01. 2029 (Air Traffic Controller)
09. 01. 2024 - 09. 01. 2029 (Military Flight Personnel)
Profile of study program Profesně zaměřený
Academic degree Bachelor
Rigorózní řízení NO
Guarantee of program doc. Ing. Vladimír Smrž, Ph.D.
Preparation for the exercise of a regulated profession NO
Preparation of security experts YES
Approval date ?
Education areas

Doprava (60%)
Bezpečnostní obory (40%)

Practise
Vševojsková praxe specializace ŘLP

Odborná praxe zaměřena převážně na vševojskovou přípravu a získávání vojensko-odborných dovedností vojáka, budoucího důstojníka. Odborná praxe je v tomto období realizována zpravidla ve vojenských výcvikových prostorech AČR v úzké součinnosti s VeV-VA Vyškov, případně dalšími útvary a zařízeními AČR. Tato část praxe je společná pro všechny studenty. V rámci této části praxe se jedná zejména o polní přípravu určenou k přípravě jednotlivce, velitele družstva a velitele čety (včetně plánování a rozhodovacího procesu Troops Leading Procedure).

6

Tato část odborné praxe je realizována u složek, které jsou součástí resortu MO ČR, jehož součástí je i Univerzita obrany, z tohoto důvodu není nutné smluvní zajištění těchto odborných praxí. Odborné praxe jsou součástí resortního plánu na každý kalendářní rok a jsou plánovány na základě počtu studujících studentů.

Velitelství výcviku - Vojenská akademie Vyškov
Další útvary a zařízení AČR
Odborná praxe specializace ŘLP

Odborná praxe u specializace ŘLP je zaměřena na upevňování odborných znalostí a dovedností důstojníka specialisty a skládá se z následujících částí:

  • 5 týdnů odborné praxe na leteckých základnách a stanovištích letových provozních služeb (LPS) v rámci 4. a 6. semestru. Účelem praxí je seznámení se s chodem leteckých základen, postupy stanovišť LPS při řízení letového provozu, potřebné pro pochopení problematiky plánování a provedení letů, v kombinaci s praktickým využitím simulátoru ŘLP,
  • 18 týdnů kvalifikačního výcviku ŘLP v rámci 6. a 7. semestru, tento výcvik je prováděn u s.p. Řízení letového provozu (ŘLP) Praha,, objednatelem tohoto výcviku pro studenty UO jsou VzS AČR. Kvalifikační výcvik ŘLP je nezbytnou odbornou praxí pro odbornost ŘLP před nástupem k vojenskému útvaru a musí probíhat jako jeden celek v Letecké škole s.p. ŘLP Praha (CANI).
23

Odborná praxe je z části realizována u složek, které jsou součástí resortu MO ČR, jehož součástí je i Univerzita obrany (Letecké základny VzS AČR), z tohoto důvodu není nutné smluvní zajištění těchto částí odborné praxe. Zbývající část odborné praxe je realizována u s.p. ŘLP Praha, kde objednatelem výcviku pro studenty UO jsou VzS AČR.
Přílohou žádosti o akreditace je závazek zástupce objednatele na financování této části odborné praxe studentů UO po celou dobu akreditace tohoto studijního programu.

Další útvary a zařízení AČR
Řízení letového provozu ČR, s.p. (výcviková organizace CANI) (smluvně)
Vševojsková praxe specializace VVL

Tato praxe je zaměřena převážně na vševojskovou přípravu jednotlivce a získávání vojensko-odborných dovedností vojáka, budoucího důstojníka. Odborná praxe je v tomto období realizována zpravidla ve vojenských výcvikových prostorech AČR v úzké součinnosti s VeV-VA Vyškov, případně dalšími útvary a zařízeními AČR. Tato část praxe je společná pro všechny studenty. V rámci této části praxe se jedná zejména o

  • 4 týdny polní přípravy určené k přípravě jednotlivce, velitele družstva a velitele čety (včetně plánování a rozhodovacího procesu Troops Leading Procedure),
  • 2 týdny výcviku v přežití, úniku/vyhýbání, odolávání a vyzvedávání (S.E.R.E.) v rámci 7. semestru, tento výcvik je organizován UO a je nedílnou součástí profesního výcviku výkonného vojenského letce .
6

Tato část odborné praxe je realizována u složek, které jsou součástí resortu MO ČR, jehož součástí je i Univerzita obrany. Z tohoto důvodu není nutné smluvní zajištění těchto odborných praxí. Odborné praxe jsou součástí resortního plánu na každý kalendářní rok a jsou plánovány na základě počtu studujících studentů.

Velitelství výcviku - Vojenská akademie Vyškov
533. prapor bezpilotních systémů Prostějov
Odborná praxe specializace VVL

Odborná praxe se skládá z následujících částí:

  • 4 týdny základní výsadkové přípravy na závěr 2. semestru, která je nutným předpokladem pro zahájení praktického leteckého výcviku v dalších semestrech. Tato příprava je prováděna u VeV-VA Vyškov
  • 17 týdnů základního leteckého výcviku v rámci 4. semestru, ve kterém se posuzuje schopnost studenta zvládat praktický letecký výcvik. Tato praxe je realizována na základě předurčení studentů pro jednotlivé typy letadel u Centra leteckého výcviku (CLV) Pardubice a 533. praporu bezpilotních systémů v Prostějově. Pro studenty specializace VVL – předurčení pilot vrtulníku, taktického a dopravního letadla bude tento výcvik smluvně zajištěn objednatelem výcviku, kterým jsou VzS AČR. Pro studenty specializace VVL – předurčení pilot operátor bezpilotního prostředku (UAV) bude tento výcvik probíhat u 533. praporu bezpilotních systémů v Prostějově
  • 6 týdnů teoretického typového přeškolení na závěr 6. semestru, tato praxe je realizována na základě předurčení studentů pro jednotlivé typy letadla nebo UAV u CLV Pardubice a 533. praporu bezpilotních systémů v Prostějově. Pro studenty specializace VVL – předurčení pilot vrtulníku, taktického a dopravního letadla bude tento výcvik smluvně zajištěn objednatelem výcviku, kterým jsou VzS AČR
  • 9 týdnů základního a pokračovacího leteckého výcviku na určeném typu letadla nebo UAV v rámci 7. semestru, tento výcvik je realizován na základě předurčení studentů pro jednotlivé typy letadla nebo UAV u CLV Pardubice a 533. praporu bezpilotních systémů v Prostějově. Pro studenty specializace VVL – předurčení pilot vrtulníku, taktického a dopravního letadla bude tento výcvik smluvně zajištěn objednatelem výcviku, kterým jsou VzS AČR
36

Odborná praxe je z části realizována u složek, které jsou součástí resortu MO ČR, jehož součástí je i Univerzita obrany (VeV-VA Vyškov, 533. prapor bezpilotních systémů Prostějově), z tohoto důvodu není nutné smluvní zajištění těchto částí odborné praxe. Zbývající část odborné praxe je realizována u LOM Praha s.p., kde objednatelem výcviku pro studenty UO jsou VzS AČR, přílohou žádosti o akreditaci je závazek objednatele výcviku (SVA MO) na financování této části odborné praxe studentů UO po celou dobu akreditace tohoto studijního programu.

533. prapor bezpilotních systémů Prostějov
LOM Praha, s.p., divize Centrum leteckého výcviku Pardubice (smluvně)
Perspective

Studijní program Vojenský letový provoz je konstruován jako prezenční studijní program se specializacemi v oblastech vzdělávání Bezpečnostní obory a Doprava. Studijní program je svou koncepcí a zaměřením unikátní v rámci UO a doplňuje akreditované magisterské studijní programy FVT (Vojenské technologie – elektrotechnické a Vojenské technologie – strojní), které jsou určeny výhradně pro studium vojáků z povolání.

Studijní program je zaměřen do oblasti vojenského letového provozu, konkrétně provozování vojenské letecké techniky a řízení letového provozu. V řadě předmětů je plánovaná část výuky společně s vojenskými studenty magisterských studijních programů. Studijní program navazuje na několik desetiletí trvající výuku v oblasti vojenského leteckého personálu na FVT a UO. Záměr rozvoje studijního programu je plánován v souladu s měnícími se potřebami správců příslušných vojenských odborností a Vzdušných sil AČR jako primárním zaměstnavatelem absolventů v souvislosti s pořizováním nových leteckých zbraňových systémů (H1, F35, UAS /MALE, za rozvoj studijního programu bude odpovídat garant studijního programu.

Na základě pravidelného hodnocení kvality budou přijímána opatření ke zkvalitnění studijního programu. Shodně za jednotlivé předměty a jejich rozvoj bude zodpovídat garant předmětu, pro potřeby zajištění rozvoje studijního programu a kvality studijního programu si garant studijního programu zřídí Radu studijního programu jako poradní orgán. Očekává se rozvoj studijního programu ve spolupráci s vybranými pracovišti MO ČR a AČR v souladu se strategickými dokumenty MO ČR a UO, zejména Koncepcí výstavby Armády České republiky, Definičním rámcem Univerzity obrany v Brně, Strategií tvůrčí činnosti UO a Strategií vzdělávací činnosti UO.

Do BSP VLP budou průběžně implementovány nové poznatky z oblasti vzdělávání Bezpečnostní obory, Doprava a oblastí souvisejících. Rozvoj studijního programu bude reagovat na rozvoj nových technologií v oblasti leteckých technologií a systémů, na měnící se bezpečnostní prostředí a vznikající rizika, mezi něž se řadí změny klimatu, migrace, regionální nestabilita a další. BSP VLP má odůvodnění v potřebě přípravy vojáků – důstojníků Armády ČR, připravené po odborné i velitelské stránce, reagovat na stále se měnící bezpečnostní situaci s využitím příslušných technických prostředků.
Příprava specialistů ve studijním programu VLP reaguje na měnící se požadavky na vzdělávání vojenského leteckého personálu (pilotů a řídících letového provozu), realizace BSP VLP a jeho budoucí rozvoj je plně podporován ze strany MO ČR (SRS, ODVL) a AČR (Vzdušné síly).

Počet přijímaných uchazečů závisí na směrných číslech správců příslušných vojenských odborností, předpokládaný maximální počet přijímaných uchazečů je 40 (30 pilotů letadel a pilotů operátorů bezpi-lotních prostředku kategorie MALE, 10 řídících letového provozu).

Všichni absolventi jsou po úspěšném ukončení studia zařazeni na služební místa výkonných vojen-ských letců a řídících letového provozu rámci Vzdušných sil AČR, předpokládaná minimální délka služby v AČR na těchto pozicích je 15 let. V případě, že smlouva o službě v AČR nebude dále pro-dloužena, ať již ze strany armády nebo ze strany vojáka, absolventi tohoto SP naleznou po ukončení služební kariéry uplatnění především v leteckém průmyslu, typickými pracovními pozicemi po skon-čení služebního poměru mohou být:

  • Pilot v obchodní letecké dopravě nebo v leteckých pracích (výcvikových organizacích)
  • Pilot leteckého záchranného systému
  • Manažer v obchodním letovém provozu nebo v provozování letišť
  • Civilní řídící letového provozu

Specialization and curriculum
Subject Final exam Dop. ročník/semestr Credits Part of study program Specialization
1. semester
Povinný
1/1 3
1/1 2
1/1 3
1/1 2
1/1 2
1/1 5
1/1 1
1/1 2
1/1 3
1/1 3
1/1 2
Povinně volitelný type B (Minimum 1 subject from group)
1/1 2
1/1 2
1/1 2
2. semester
Povinný
1/2 2
1/2 2
1/2 5
1/2 2
1/2 2
1/2 2
1/2 4
1/2 3
1/2 4
1/2 2
Povinně volitelný type B (Minimum 1 subject from group)
1/2 2
1/2 2
1/2 2
3. semester
Povinný
2/3 2
2/3 2
2/3 2
2/3 5
2/3 2
2/3 2
2/3 3
2/3 5
2/3 3
2/3 2
Povinně volitelný type B (Minimum 1 subject from group)
2/3 2
2/3 2
2/3 2
4. semester
Povinný
2/4 3
2/4 2
2/4 2
2/4 4
2/4 5
2/4 2
2/4 2
2/4 2
2/4 2
2/4 2
2/4 3
2/4 2
5. semester
Povinný
3/5 2
3/5 4
3/5 4
3/5 3
3/5 2
3/5 2
3/5 2
3/5 3
3/5 4
3/5 4
6. semester
Povinný
3/6 2
3/6 2
3/6 2
3/6 2
3/6 4
3/6 4
3/6 2
3/6 3
3/6 3
3/6 3
3/6 3
Povinně volitelný type A (Minimum 0 credits from group)
7. semester
Povinný
4/7 5
4/7 20
4/7 3
4/7 2

Together require 211 credits
Together 0 credits of optional subjects

Legend:
Subjects of profile base
Subjects of theoretical profile base
* Předmět jiné školy

Study duties

 

1. Obhajoba bakalářské práce

Společná část SZZ

2. Operační použití vzdušných sil
Ověřovány jsou znalosti patřící pod základní tematické okruhy: Bezpečnostní hrozby vojenského a nevojen-ského charakteru, Vedení operací vojenského a nevojenského charakteru a Právní systém České republiky v oblasti bezpečnosti, které jsou vyučovány zejména v předmětech: Informační technologie v ozbrojených silách, Právo bezpečnosti a obrany Bojové velení a řízení, Taktika vzdušných sil, Operační použití vzdušných sil.

3. Vojenský letový provoz
Ověřovány jsou znalosti patřící pod základní tematické okruhy: Bezpečnost dopravy, Dopravní prostředky, Legislativa a právo v dopravě a Provoz a řízení dopravy, které jsou vyučovány zejména v předmětech: Letecká legislativa a postupy ŘLP, Základy lidské spolehlivosti, Letecká meteorologie, Obecná navigace, Zákla-dy konstrukce a systémů letadel, Letecké pohonné jednotky, Základy aerodynamika a letové výkonnosti.

SZZ pro specializaci ŘLP

4. Management letového provozu
Ověřovány jsou znalosti patřící pod základní tematické okruhy: Provoz a řízení dopravy, Vedení operací vojenského a nevojenského charakteru a Bezpečnostní hrozby vojenského a nevojenského charakteru, které jsou vyučovány zejména v předmětech: Vybavení a systémy ŘLP, Management letového provozu, Plánování a monitorování letů pro ŘLP a Provozní postupy pro ŘLP.

Povinná účast na výuce, odborná praxe ve všech semestrech studia, odevzdání a obhájení zadaných seminárních prací
a skupinových cvičení.

Suggestion of final thesis topics
Processing and evaluation of flight data from the air traffic control simulator
(Navrhovaná)
Analysis of air traffic capacity in terms of airspace utilization
(Navrhovaná)
Requirements for ensuring the ATC service at field airports
(Navrhovaná)
Possibilities of using new technologies for military air traffic control
(Navrhovaná)
Possibilities of using the TACAN system in the Czech Republic
(Navrhovaná)
Subject Final exam Dop. ročník/semestr Credits Part of study program Specialization
1. semester
Povinný
1/1 3
1/1 2
1/1 3
1/1 2
1/1 2
1/1 5
1/1 1
1/1 2
1/1 3
1/1 3
1/1 2
Povinně volitelný type B (Minimum 1 subject from group)
1/1 2
1/1 2
1/1 2
2. semester
Povinný
1/2 2
1/2 2
1/2 5
1/2 2
1/2 2
1/2 2
1/2 4
1/2 3
1/2 2
1/2 4
Povinně volitelný type B (Minimum 1 subject from group)
1/2 2
1/2 2
1/2 2
3. semester
Povinný
2/3 2
2/3 2
2/3 2
2/3 5
2/3 2
2/3 2
2/3 3
2/3 3
2/3 2
2/3 5
Povinně volitelný type B (Minimum 1 subject from group)
2/3 2
2/3 2
2/3 2
4. semester
Povinný
2/4 3
2/4 2
2/4 2
2/4 17
2/4 2
2/4 2
2/4 2
5. semester
Povinný
3/5 2
3/5 4
3/5 4
3/5 3
3/5 2
3/5 2
3/5 2
3/5 3
3/5 4
3/5 4
Povinně volitelný type A (Minimum 10 credits from group)
3/5 4
3/5 4
3/5 3
3/5 2
3/5 2
3/5 4
6. semester
Povinný
3/6 2
3/6 2
3/6 2
2/4 5
3/6 1
3/6 4
3/6 2
3/6 3
3/6 3
3/6 3
Povinně volitelný type A (Minimum 4 credits from group)
3/6 2
3/6 2
3/6 2
3/6 2
7. semester
Povinný
4/7 5
4/7 20
4/7 3
4/7 2

Together require 221 credits
Together 0 credits of optional subjects

Legend:
Subjects of profile base
Subjects of theoretical profile base
* Předmět jiné školy

Study duties

 

1. Obhajoba bakalářské práce

Společná část SZZ

2. Operační použití vzdušných sil
Ověřovány jsou znalosti patřící pod základní tematické okruhy: Bezpečnostní hrozby vojenského a nevojenského charakteru, Vedení operací vojenského a nevojenského charakteru a Právní systém České republiky v oblasti bezpečnosti, které jsou vyučovány zejména v předmětech: Informační technologie v ozbrojených silách, Právo bezpečnosti a obrany Bojové velení a řízení, Taktika vzdušných sil, Operační použití vzdušných sil.

3. Vojenský letový provoz
Ověřovány jsou znalosti patřící pod základní tematické okruhy: Bezpečnost dopravy, Dopravní prostředky, Legislativa a právo v dopravě a Provoz a řízení dopravy, které jsou vyučovány zejména v předmětech: Letecká legislativa a postupy ŘLP, Základy lidské spolehlivosti, Letecká meteorologie, Obecná navigace, Základy konstrukce a systémů letadel, Letecké pohonné jednotky, Základy aerodynamika a letové výkonnosti.


SZZ pro specializaci VVL

4. Plánování a provádění letů
Ověřovány jsou znalosti patřící pod základní tematické okruhy: Bezpečnostní hrozby vojenského a nevojenského charakteru, Vedení operací vojenského a nevojenského charakteru a Provoz a řízení dopravy, které jsou vyučovány zejména v předmětech: Pilotní provozní postupy, Pilotní plánování a provádění letů, Výkonnost letounů a Výkonnost vrtulníků.

Povinná účast na výuce, odborná praxe ve všech semestrech studia, odevzdání a obhájení zadaných seminárních prací
a skupinových cvičení.

Suggestion of final thesis topics
Graphic processing of flight data from a flight simulator
(Navrhovaná)
System of professional prerequisites assessment for 5th generation military aircraft pilots
(Navrhovaná)
Operation of piston-engined propeller-driven UAS at higher altitude airports
(Navrhovaná)
Possibilities of cooperation between helicopters and unmanned vehicles
(Navrhovaná)
The concept of PBN navigation for the tactical air force of the Czech Republic
(Navrhovaná)