Pedagogy and Education
PE-3-BP
| Subject | Pedagogy and Education (PaE) |
| Guarantee |
PhDr. Magda Taliánová, Ph.D. |
| Department | Katedra urgentní medicíny a vojenského všeobecného lékařství |
| Specialization | NO |
| Profiling subject | YES |
| Theory profiling subject | YES |
| Final exam | NO |
| Multi semestral subject | NO |
| Subject is guaranted by other school | NO |
| Optionality | Povinný |
| Clasification | Zápočet |
| Credits | 1 |
| Recommended year/semester | 1/1 |
| Number of weeks | 15 |
| Celkem (h) | Př. | Cv. | Lab. | Sem. | Kurzy | Praxe | Stáže | Soustř. | Exkurze | Terén | SP | Konzultace | PV | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Pedagogy as a branch of science | 1 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| Pedagogical principles | 1 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| Educational reality: basic terms and relations | 1 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| Types of education. Educational process, teaching/learning | 1 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| Subject of education, Educator´s profession | 1 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| Educational environment | 1 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| Didactics in nursing | 1 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| Traditional and activating teaching methods | 1 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| A nurse in the role of educator | 1 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| EUR model | 1 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| Alternative teaching methods used in education | 1 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| Discussion on educator´s profession in healthcare | 1 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| Basic teaching abilities. Didactic principles in healthcare | 1 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| Developing a curriculum | 1 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| Lesson plan | 1 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| Evaluation of teaching process | 1 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| Criteria for evaluation of a teacher and a learner | 1 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Povinná:
JUŘENÍKOVÁ, P. Zásady edukace v ošetřovatelské praxi. Praha: Grada, 2010
KOLÁŘ, Z. a kol. Výkladový slovník z pedagogiky. Praha: Grada, 2012
PRŮCHA, J., WALTEROVÁ, E., MAREŠ, J. Pedagogický slovník. Praha: Portál, 2009
PRŮCHA, J. Moderní pedagogika. Praha: Portál, 2009
TALIÁNOVÁ, M., ŘEŘUCHOVÁ, M. Vybrané kapitoly z didaktiky ošetřovatelství. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2011
Doporučená:
PRŮCHA, J. a kol. Pedagogická encyklopedie. Praha: Portál, 2009
MUMA, R. D., LYONS, B. A. Patient education: a practical approach. Sudbury, Mass: Jones & Bartlett Learning, 2012
JUŘENÍKOVÁ, P. Zásady edukace v ošetřovatelské praxi. Praha: Grada, 2010
KOLÁŘ, Z. a kol. Výkladový slovník z pedagogiky. Praha: Grada, 2012
PRŮCHA, J., WALTEROVÁ, E., MAREŠ, J. Pedagogický slovník. Praha: Portál, 2009
PRŮCHA, J. Moderní pedagogika. Praha: Portál, 2009
TALIÁNOVÁ, M., ŘEŘUCHOVÁ, M. Vybrané kapitoly z didaktiky ošetřovatelství. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2011
Doporučená:
PRŮCHA, J. a kol. Pedagogická encyklopedie. Praha: Portál, 2009
MUMA, R. D., LYONS, B. A. Patient education: a practical approach. Sudbury, Mass: Jones & Bartlett Learning, 2012
Splnění povinné 80 % účasti na cvičeních.
Splnění písemného testu nebo ústního zkoušení dle rozhodnutí garanta předmětu.