Psychology
PSYCH-3-BP
| Subject | Psychology (PSYCH) |
| Guarantee |
PhDr. Zdeněk Hrstka, Ph.D. |
| Department | Katedra urgentní medicíny a vojenského všeobecného lékařství |
| Specialization | NO |
| Profiling subject | YES |
| Theory profiling subject | YES |
| Final exam | NO |
| Multi semestral subject |
YES Following semesters (year/semester) Psychology (1/2) Psychology (2/3) |
| Subject is guaranted by other school | NO |
| Optionality | Povinný |
| Clasification | Zápočet + Zkouška |
| Credits | 2 |
| Recommended year/semester | 2/3 |
| Number of weeks | 15 |
| Celkem (h) | Př. | Cv. | Lab. | Sem. | Kurzy | Praxe | Stáže | Soustř. | Exkurze | Terén | SP | Konzultace | PV | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Mental hygiene | 1 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| Ontogenesis.The concept and essence of mental life | 1 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| The proportion of heredity, environment and education on the development of the mental state | 1 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| Developmental theories. (Freud, Erikson) | 1 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| Prenatal stage, infantile stage | 1 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| Toddler stage | 1 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| Preschool age and young school age | 1 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| Prepubertal and pubertal stages | 1 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| Adolescent stage | 1 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| Adulthood stage. Differences between male and female lives | 1 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| Old age | 1 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| Family, family system, phases of the family life cycle | 1 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| Transgeneration transmission, family resilience | 1 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| Development of self-evaluation, self-image | 1 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| Paramedic specific personality traits | 2 | 0 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| Moderators of health, prevention of burnout syndrom | 2 | 0 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| Paramedic´s verbal and non-verbal communication in practice | 2 | 0 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| CISM (debriefing, defusing, peer program). | 1 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Povinná:
ZACHAROVÁ, E., ŠIMÍČKOVÁ - ČÍŽKOVÁ, J. Základy psychologie pro zdravotnické obory. 1. Vyd. Praha Grada publishing, 288 s., 2011
ŘÍČAN, P. Psychologie osobnosti. 6. vyd. Praha: Grada Publishing, 2010. 208 s., 2010
ŘÍČAN, P. Psychologie.. 3. vyd. Praha: Portál, 2009. 300 s., 2009
NAKONEČNÝ, M. Motivace chování. Praha: Triton, 2014
Doporučená:
ČÍŽKOVÁ, J. Poznání duševního života člověka. 4. vyd. Olomouc: Vydavatelství UP, 106 s., 2012
VÁGNEROVÁ, M. Psychopatologie pro pomáhající profese. Praha: Portál, 2012
VÁGNEROVÁ, M. Vývojová psychologie. 2. vyd. Praha: Portál, 356 s., 2012
HEYESOVÁ, N. Základy sociální psychologie. 7. vyd. Praha: Portál, 168 str., 2013
ZACHAROVÁ, E., ŠIMÍČKOVÁ - ČÍŽKOVÁ, J. Základy psychologie pro zdravotnické obory. 1. Vyd. Praha Grada publishing, 288 s., 2011
ŘÍČAN, P. Psychologie osobnosti. 6. vyd. Praha: Grada Publishing, 2010. 208 s., 2010
ŘÍČAN, P. Psychologie.. 3. vyd. Praha: Portál, 2009. 300 s., 2009
NAKONEČNÝ, M. Motivace chování. Praha: Triton, 2014
Doporučená:
ČÍŽKOVÁ, J. Poznání duševního života člověka. 4. vyd. Olomouc: Vydavatelství UP, 106 s., 2012
VÁGNEROVÁ, M. Psychopatologie pro pomáhající profese. Praha: Portál, 2012
VÁGNEROVÁ, M. Vývojová psychologie. 2. vyd. Praha: Portál, 356 s., 2012
HEYESOVÁ, N. Základy sociální psychologie. 7. vyd. Praha: Portál, 168 str., 2013
Splnění povinné 80% účasti na cvičeních
Splnění písemného testu nebo ústního zkoušení dle rozhodnutí garanta předmětu