Leadership III
LEA III-5-MP
Název předmětu | Leadership III (LEA III) |
Garant |
Mgr. Jaromír Ďuriš, Ph.D. |
Katedra | Katedra aplikovaných sociálních a humanitních věd |
Předmět specializace | NE |
Předmět profilujícího základu | ANO |
Teoretický předmět PZ | NE |
Státní zkouška | NE |
Vícesemestrální předmět |
ANO Navazující semestry předmětu (ročník/semestr): Leadership III (2/3) |
Předmět jiné školy | NE |
Volitelnost | Povinný |
Klasifikace | Zápočet + Zkouška |
Kredity | 4 |
Dop. roč./sem. | 2/3 |
Počet týdnů | 14 |
Celkem (h) | Př. | Cv. | Lab. | Sem. | Kurzy | Praxe | Stáže | Soustř. | Exkurze | Terén | SP | Konzultace | PV | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Leadership v kontextu psychologických a behaviorálních věd. | 2 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Lidská psychika, její formy, funkce a dimenze. | 2 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Lidská psychika a její funkce ve vojenské praxi. | 2 | 0 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Motivace a sebemotivace. | 2 | 0 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Osobnostní kvality a kompetence vojenských profesionálů. | 2 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Možnosti poznávání osobnostních potenciálů a zdrojů. | 2 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Osobnostní rozvoj, cesta k profesionalitě. | 2 | 0 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Kognitivní management pro praxi profesionálního leadera. | 2 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Principy a metody Kognitivního managementu. | 2 | 0 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Kognitivní procesy v praxi vojenského profesionála. | 2 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Kritické myšlení a mentální flexibilita. | 2 | 0 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Emoční inteligence a emočně inteligentní leadership. | 2 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Emoce, emocionalita, emoční inteligence. | 2 | 0 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Význam psychologie v praxi vojenského leadera. | 2 | 0 | 0 | 0 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Úvod do metodologie sociálních výzkumů. Vztah teorie a empirie ve výzkumu. | 2 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Základní fáze výzkumu, zásady rozhodování ve výzkumu, projekt výzkumu, etické a profesionální zásady výzkumu. | 2 | 0 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Možnosti použití základních výzkumných metod a technik. | 8 | 4 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Populace, zásady konstrukce výběrového souboru, reprezentativita. | 4 | 2 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Pojmy, problémy, hypotézy a proměnné. | 4 | 2 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Zpracování, vyhodnocování a interpretace dat ve výzkumu | 2 | 0 | 0 | 0 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Možnosti využití sociometrie ve výzkumu. | 4 | 2 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Zpracování, vyhodnocování a interpretace dat ve výzkumu. | 4 | 2 | 0 | 0 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Etické a profesionální zásady sociologického výzkumu. | 2 | 0 | 0 | 0 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Příprava výzkumného projektu | 2 | 0 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Možnosti použití základních výzkumných metod a technik | 2 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Základní fáze výzkumu, zásady rozhodování ve výzkumu. | 2 | 0 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Povinná:
<p>PROCHÁZKA, Jakub, Martin VACULÍK a Petr SMUTNÝ. <em>Psychologie efektivního leadershipu</em>. Praha: Grada, 2013. Psyché (Grada). ISBN 978-80-247-4646-3.</p>
<p>MITÁČEK, Radek, PTÁČEK, ZEZULA, Jan. Psychologie pro vzdělávání vojenských profesionálů. Brno: Univerzita obrany, 2016. ISBN 978-80-7231-384-6. Skripta.</p>
<p>DZIAKOVÁ, Olga. Vojenská psychologie. Praha: Praha: Triton, 2009. ISBN 978-80-7387-156-7.</p>
<p>AMBROZOVÁ, Eva, ULLRICH, David. Vybrané kapitoly z aplikované psychologie II. Brno: Univerzita obrany, 2020. ISBN 978-80-7582-107-2.</p>
<p>GOLEMAN, Daniel. <em>Pozornost: skrytá cesta k dokonalosti</em>. V Brně: Jan Melvil, 2014. Pod povrchem. ISBN 978-80-87270-94-3.</p>
<p>ĎURIŠ, Jaromír. <em>Základy sociologického výzkumu pro velitele-leadery: studijní text</em>. Brno: Univerzita obrany v Brně, 2020. ISBN 978-80-7582-133-1</p>
Doporučená:
<p>SURYNEK, Alois, Růžena KOMÁRKOVÁ a Eva KAŠPAROVÁ. <em>Základy sociologického výzkumu</em>. Praha: Management Press, Ringier ČR, 2001. ISBN 80-7261-038-4.</p>
<p>SOJÁK, Petr. <em>Osobnostní a sociální rozvoj, aneb, Strom, mozaika a vzducholoď</em>. Praha: Grada, 2017. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-271-0342-3.</p>
<p>ROYAL, Brandon. <em>Principy kritického myšlení</em>. Přeložil Karolína KVAPILOVÁ. Praha: Ikar, 2016. ISBN 978-80-249-3051-0.</p>
<p>PLAMÍNEK, Jiří. <em>Vedení lidí, týmů a firem: praktický atlas managementu</em>. 5., aktualizované a rozšířené vydání. Praha: Grada, 2018. Manažer. ISBN 978-80-271-0629-5.</p>
<p>Mistr SUN, <em>O Válečném umění</em>, překlad Oldřich Král, Maxima, Praha, 1999, ISBN 80-901333-5-5.</p>
<p>MARQUET, L. David. <em>Otočte svou loď!: příručka k implementaci cíleného vedení do vaší organizace</em>. Přeložil Jan KALANDRA. V Brně: Motiv Press, 2016. ISBN 978-80-87981-17-7.</p>
<p>JELÍNEK, Marian. <em>Vnitřní svět vítězů: čím se nejlepší liší od průměrných</em>. Praha: Grada, 2019. ISBN 978-80-271-0826-8.</p>
<p>MARQUET, L. David. <em>Otočte loď!: pravdivý příběh o tom, jak se z následovníků mohou stát lídři</em>. Přeložil Jan KALANDRA. V Brně: Motiv Press, 2016. ISBN 978-80-87981-16-0.</p>
<p>BELZ, Horst, SIEGRIST, Marco. <em>Klíčové kompetence a jejich rozvíjení</em>. Praha: Portál, 2015. ISBN 978-80- 262-0846-4</p>
<p>GOLEMAN, Daniel. <em>Emoční inteligence</em>. Vyd. 2., (V nakl. Metafora 1.). Přeložil Markéta BÍLKOVÁ. V Praze: Metafora, 2011. ISBN 978-80-7359-334-6.</p>
<p>GOLEMAN, Daniel. <em>Jak se stát skutečným lídrem: proč je emoční inteligence tak důležitá : výběr prací z nejvýznamnějších podnikatelských časopisů</em>. Přeložil Kateřina ORLOVÁ. V Praze: Metafora, 2015. ISBN 978-80-7359-453-4.</p>
<p>PROCHÁZKA, Jakub, Martin VACULÍK a Petr SMUTNÝ. <em>Psychologie efektivního leadershipu</em>. Praha: Grada, 2013. Psyché (Grada). ISBN 978-80-247-4646-3.</p>
<p>MITÁČEK, Radek, PTÁČEK, ZEZULA, Jan. Psychologie pro vzdělávání vojenských profesionálů. Brno: Univerzita obrany, 2016. ISBN 978-80-7231-384-6. Skripta.</p>
<p>DZIAKOVÁ, Olga. Vojenská psychologie. Praha: Praha: Triton, 2009. ISBN 978-80-7387-156-7.</p>
<p>AMBROZOVÁ, Eva, ULLRICH, David. Vybrané kapitoly z aplikované psychologie II. Brno: Univerzita obrany, 2020. ISBN 978-80-7582-107-2.</p>
<p>GOLEMAN, Daniel. <em>Pozornost: skrytá cesta k dokonalosti</em>. V Brně: Jan Melvil, 2014. Pod povrchem. ISBN 978-80-87270-94-3.</p>
<p>ĎURIŠ, Jaromír. <em>Základy sociologického výzkumu pro velitele-leadery: studijní text</em>. Brno: Univerzita obrany v Brně, 2020. ISBN 978-80-7582-133-1</p>
Doporučená:
<p>SURYNEK, Alois, Růžena KOMÁRKOVÁ a Eva KAŠPAROVÁ. <em>Základy sociologického výzkumu</em>. Praha: Management Press, Ringier ČR, 2001. ISBN 80-7261-038-4.</p>
<p>SOJÁK, Petr. <em>Osobnostní a sociální rozvoj, aneb, Strom, mozaika a vzducholoď</em>. Praha: Grada, 2017. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-271-0342-3.</p>
<p>ROYAL, Brandon. <em>Principy kritického myšlení</em>. Přeložil Karolína KVAPILOVÁ. Praha: Ikar, 2016. ISBN 978-80-249-3051-0.</p>
<p>PLAMÍNEK, Jiří. <em>Vedení lidí, týmů a firem: praktický atlas managementu</em>. 5., aktualizované a rozšířené vydání. Praha: Grada, 2018. Manažer. ISBN 978-80-271-0629-5.</p>
<p>Mistr SUN, <em>O Válečném umění</em>, překlad Oldřich Král, Maxima, Praha, 1999, ISBN 80-901333-5-5.</p>
<p>MARQUET, L. David. <em>Otočte svou loď!: příručka k implementaci cíleného vedení do vaší organizace</em>. Přeložil Jan KALANDRA. V Brně: Motiv Press, 2016. ISBN 978-80-87981-17-7.</p>
<p>JELÍNEK, Marian. <em>Vnitřní svět vítězů: čím se nejlepší liší od průměrných</em>. Praha: Grada, 2019. ISBN 978-80-271-0826-8.</p>
<p>MARQUET, L. David. <em>Otočte loď!: pravdivý příběh o tom, jak se z následovníků mohou stát lídři</em>. Přeložil Jan KALANDRA. V Brně: Motiv Press, 2016. ISBN 978-80-87981-16-0.</p>
<p>BELZ, Horst, SIEGRIST, Marco. <em>Klíčové kompetence a jejich rozvíjení</em>. Praha: Portál, 2015. ISBN 978-80- 262-0846-4</p>
<p>GOLEMAN, Daniel. <em>Emoční inteligence</em>. Vyd. 2., (V nakl. Metafora 1.). Přeložil Markéta BÍLKOVÁ. V Praze: Metafora, 2011. ISBN 978-80-7359-334-6.</p>
<p>GOLEMAN, Daniel. <em>Jak se stát skutečným lídrem: proč je emoční inteligence tak důležitá : výběr prací z nejvýznamnějších podnikatelských časopisů</em>. Přeložil Kateřina ORLOVÁ. V Praze: Metafora, 2015. ISBN 978-80-7359-453-4.</p>
Průběžné plnění dílčích úkolů v rámci cvičení, ústní zkouška.