Pedagogika a edukace PE-3-BP
Název předmětu Pedagogika a edukace (PE)
Garant PhDr. Magda Taliánová, Ph.D.
Katedra Katedra urgentní medicíny a vojenského všeobecného lékařství
Předmět specializace NE
Předmět profilujícího základu ANO
Teoretický předmět PZ ANO
Státní zkouška NE
Vícesemestrální předmět NE
Předmět jiné školy NE
Volitelnost Povinný
Klasifikace Zápočet
Kredity 1
Dop. roč./sem. 1/1
Počet týdnů 15
Celkem (h) Př. Cv. Lab. Sem. Kurzy Praxe Stáže Soustř. Exkurze Terén SP Konzultace PV
Pedagogika jako vědní disciplína 1 1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Pedagogické principy 1 1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Edukační realita: základní pojmy a vztahy 1 1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Typy edukace. Edukační proces, učení 1 1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Subjekt edukace, profese edukátora 1 1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Edukační prostředí 1 1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Didaktika v ošetřovatelství 1 1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Tradiční a aktivizující metody výuky 1 1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Sestra v roli edukátora 1 1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Model EUR 1 1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Alternativní vyučovací metody používané při edukaci 1 1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Diskuze k profesi edukátora ve zdravotnictví 1 0 1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Základní předpoklady edukace. Didaktické zásady ve zdravotnictví 1 0 1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Sestavení edukačního plánu 1 0 1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Organizace edukační lekce 1 0 1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Evaluace edukace 1 0 1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Kritéria pro hodnocení edukátora a edukovaného 1 0 1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Povinná:
JUŘENÍKOVÁ, P. Zásady edukace v ošetřovatelské praxi. Praha: Grada, 2010
KOLÁŘ, Z. a kol. Výkladový slovník z pedagogiky. Praha: Grada, 2012
PRŮCHA, J., WALTEROVÁ, E., MAREŠ, J. Pedagogický slovník. Praha: Portál, 2009
PRŮCHA, J. Moderní pedagogika. Praha: Portál, 2009
TALIÁNOVÁ, M., ŘEŘUCHOVÁ, M. Vybrané kapitoly z didaktiky ošetřovatelství. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2011

Doporučená:
PRŮCHA, J. a kol. Pedagogická encyklopedie. Praha: Portál, 2009
MUMA, R. D., LYONS, B. A. Patient education: a practical approach. Sudbury, Mass: Jones & Bartlett Learning, 2012

Splnění povinné 80 % účasti na cvičeních.

Splnění písemného testu nebo ústního zkoušení dle rozhodnutí garanta předmětu.